vrijdag 11 december 2015

Een Wolf

Begin deze maand maakte ik een pyjama. Wolf had ik al eventjes in mijn bezit, maar ik twijfelde over welke versie ik zou durven maken. Een gekochte onesie deed blijken dat een aan-elkaarpyjama mijn kleuter prima bevalt, dus ging ik ook voor de jumpsuit. Hashtag tèsnekeerèwadanders.

Mijn eerste plan om mijn model te fotograferen bij het ontdekken van de sintgeschenkjes viel in het water. Letterlijk. Een iets te enthousiaste ochtendplas zorgde ervoor dat ik Timo fotografeerde in ondergoed. Zijn verwonderde blik en zijn pretoogjes waren er gelukkig niet minder om.

Qua kinderplezier kan de maand december wel tellen, en op woensdagnamiddag bood het versieren van de kerstboom een nieuwe kans.

Qua maat valt de pyjama heel goed, en de iets slankere fit doet het kledingstuk goed. Ik heb een stofje uit mijn stoffenkast gevist waar ik eigenlijk niet goed van wist wat ermee aan te vangen. Toen ik de pyjama ineen aan het naaien was, kwam de liefde wél. Mij vallen vooral de oker met rode pluimpjes op, en daarom heb ik besloten mijn boordstof ook af te wisselen. Één mouw- en één pijpboord rood, de andere oker. Mijn driejarige knaap vroeg zich af of dit wel kon. Ja hoor. Halsje ook oker trouwens, en capehouders rood.

Die cape, da’s een echte hit. Voor de nuttigheid hoef je het echt niet te doen, maar de funfactor is zo geweldig hoog! Als je wil scoren bij je kind, je weet wat te doen. Punten voor slapen als een held. De cape is sterretjessweat, binnenin streelzacht. Voeren vond ik zonde, al hoop ik nu wel dat mijn drukknopen het een eindje uithouden. Ik verstevigde zo goed en zo kwaad als ik kon.

Ziehier het resultaat:



Zie je de vallende bal? Mijn zoon kan onbreekbare ballen doen breken. 't Zal met die cape te maken hebben.



"Spinneweblichtjes" en een zetel,en Timo waant zich op de catwalk.

Even uittesten of je met die cape kunt vliegen...

Denk Jungleboek, en Mowgli die het mensenmeisje ziet. Opgetrokken neusje, scheef mondje. Zo!


Stof: Lillestoff (uit de kast)
Patroon: Wolf (Zonen09)

2 opmerkingen: