dinsdag 9 juni 2015

Bootjes en een vliegtuigje

Het gebeurt niet vaak meer dat ik stofjes impulsief aankoop. De lichtjes openstaande deuren van mijn stoffenkast houden me tegen. Maar kijk, als je een stofje zó leuk vindt dat het verwerkt is vooraleer het de kans krijgt in die kast te gaan liggen, is er toch geen probleem?

Op 1 juni werd de stof besteld, en sinds gisteren heeft de zoon een tweede Liam-polo. Ik weet dat er anderen veel sneller naaien, maar voor mij is dat zo ongeveer een stofverwerkingsrecord. *klein bravootje voor mezelf*

Voor de polosluiting volgde ik deze keer niet de werkwijze van La Maison Victor. Mijn beleg bestond uit één stuk stof in plaats van twee, en er werd pas in het shirt geknipt op het moment dat het beleg al vastgenaaid was. Het geklungel werd tot een minimum beperkt en het resultaat is veel netter uit dan mijn vorige versie. Toch heb ik het nog niet helemaal uitgevogeld hoe het nu precies moet, want mijn panden sluiten niet mooi aan. Heeft iemand de gouden werkwijze of tip?

De zoon vindt het allemaal goed. Boten en toomboten, en een vliegtuigje. Meer moet dat niet zijn.Vjoem!






Stof: Lily Balou bij Mon Depot (haast je, er zijn nog maar twee stoffen beschikbaar)
Patroon: Liam polo, La Maison Victor

Geen opmerkingen:

Een reactie posten