donderdag 11 juni 2015

Bootjes - de set

Van de bootjestricot van dit bovenstuk had ik nog een restje van 30 op 50 cm over. En dat kan ik eenvoudigweg niet weggooien. Lastig af en toe, maar aangezien ik het polootje zo geslaagd vond, wilde ik er graag een matchend broekje bij.

Als patroon gebruikte ik de Explorer uit Ottobre 3/2015. Ik maakte eerder al een versie, maar die viel wat te breed uit. Luiheid overwon, en ik knipte alles zonder naadwaarde. Uit schrik dat het toch te smal zou uitvallen, heb ik alles dan maar ineengestikt op persvoetbreedte in plaats van op 1 cm. Alle naden werden jeansbroekgewijs doorgestikt.

De bootjes heb ik verwerkt in de steekzakken. Omdat een lubberende zak niet optimaal is voor de explorerende kleuter, heb ik samen met de tricot een stevige (gordijn)stof  meegestikt. Omdat ik niet genoeg jeans had (de stof is een gerecycleerd minirokje van mijzelf) is ook de boordband  is tricot geworden. De rekker heb ik niet weggelaten.



En toen was er nog een minilapje bootjes over. Ik wou nog iets achterzakachtigs produceren, maar daarvoor leek een rekstof alweer niet ideaal. Ik heb tricot - alweer verstevigd met gordijnstof, kwestie van niet snel blote billen te zien - achterin genaaid, en een toomboot en een zeilboot eruit geknipt.



Vinden jullie het ook zo leuk geworden?



De stof is op. Oefje.
Nu hoop ik dat het broekje past. Anders toch geen oefje...

Patroon: Explorer, Ottobre 3/2015 (versmald en verkort, wegens het korte minirokje)
Jeansstof: gerecykleerd
Tricot: Lily Balou van Mondepot

Geen opmerkingen:

Een reactie posten