donderdag 28 mei 2015

Een Liam polo

Timo kan nog wel wat zomergerief gebruiken. En een leuke polo, dat zag ik wel zitten. Na de versies die ik hier, hier en hier zag, kon ik niet anders dan overstag gaan en het patroontje uit La Maison Victor gebruiken. Laat ons zeggen dat de kledij in dat tijdschrift normaalgezien niet mijn stijl is. Meer zelfs, als ik enkel de versie in het tijdschrift had gezien, had ik het nooit in mijn hoofd gehaald om eraan te beginnen. Dus dank jullie, medeblogsters.

De school besloot om aan pinkstermaandag een facultatieve verlofdinsdag en een pedagogische studiewoensdag te breien, dus ik mocht enkele dagen langer van het verlengd weekend genieten. Op maandag nam ik het patroon over - mijn voorgangsters hadden me erop gewezen dat je best een kleinere maat neemt en wat verlengt. Ik tekende de 98 over en verlengde naar 104 (zijn confectiemaat), maar het mocht gerust nog wat smaller.
Gisteren stikte ik dat het een lieve lust was, zodat hij het in de namiddag aan kon om naar het speelplein te gaan (Blogfoto's, jullie kennen het wel).

Les 1: op een zonnige woensdagnamiddag is een speelplein geen ideale plek voor blogfoto's. Veel kindertjes, veel plezier, en geen enkele mogelijkheid om een deftige foto te nemen.








Les 2: na drie uur op een speelplein te hebben geravot, is een gemiddelde driejarige, of toch in ieder geval mijn driejarige, zo uitgeput dat die rechtstaand aan de voordeur in slaap valt. Het idee om dus thuis een paar leuke beelden te registreren, viel in het water.


Les 3: In de ochtendrush, wanneer de papa net het yoghurtje in de koelkast gezet had omdat het niet snel genoeg op geraakte, is ook een no-go.

Gelukkig was het kind behoorlijk proper op school. VoilĂ , mijn beste foto:


Stof: een overschotje (60 x 100) van mijn eerste stofaankoop ooit op het Stoffenspektakel.
Patroon: Liam polo, La Maison Victor, 2014/4

1 opmerking: