zaterdag 31 januari 2015

Timo's taal #1

Met deze post heeft Kelly mij overtuigd om heerlijke kinderuitspraken op te slaan. Want uiteraard, je vergeet ze, en dat is verdomd spijtig.

Daarom ga ik de leukste zegjes proberen te onthouden, en ik hoop jullie iedere maand een fijne update mee te geven.

Bij deze, mijn selectie uit januari 2015:



- Mama, waar is mijn gélésim?
- Je watte, lieveke?
- Mijn gélésim, mama, om te bellen.
*kleine aha-erlebnis: telefoon, gsm… ik snap hem*
- Heb jij een gsm dan?
- Ja, van mij werk.
- Ahzo, jij werkt. Wat doe jij voor werk?
- Knopjes duwen.
Wie mijn kind kent, weet dat hij het helemaal bij het rechte eind heeft. Timo wordt later professioneel knopjesduwer. Net zoals zijn papa.

Timo voelt zich niet lekker, zit aan tafel, en huilt omdat hij zijn korsten niet wil opeten.
- Mama, ik wil een knuffel.
- Als ik jouw een knuffel geef, eet jij dan je korsten op?
Een akkoord wordt bereikt, en na de knuffel schiet het humeur meteen de hoogte in.
- Mama, wat doe jij?
(Een favoriete vraag die te pas en te onpas gesteld wordt, vooral te onpas trouwens, maar dit terzijde.)
- Awel jongen, ik chanteer jou. Ik chanteer jou, en jij chanteert mij, zo gaat dat in het leven.
- Mama, ik wil water.
Het kind krijgt een gevulde beker.
- En nu santeren!
Vader en moeder klinken samen met het kind op de laatste zijn taalvirtuositeit, ook al beseft hij het zelf niet.

Ik heb veel pizza’s op mijn hemd.
Nu dacht ik een prachtige foto te hebben van Timo met het hemdje dat oma hem gemaakt had voor kerst, maar feitelijk zie je de pizza's niet zo goed. Dus mijn "Oordeel zelf, en zie dat hij gelijk heeft" kan ik niet gebruiken. Maar de foto plaats ik toch, want ik vind hem heerlijk. 

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten