vrijdag 1 september 2017

Timo en Jack naar de derde kleuterklas.

Ik beken. Ik ben geen zo'n moeder die zorgt dat haar kinderen een nieuwe outfit aanhebben als ze op 1 september terug naar de klas trekken. Laat staan een zelfgenaaide. Mijn heldendaad deze morgen was dat ik manlief tegenhield om Timo de short te laten aantrekken waar hij de laaste twee dagen in geravot had. Een verse T-shirt en broek, zover geraak ik nog. De heldendaad van Timo deze morgen was, om de ergens-in-de-zomer-genaaide blazer Jack van het haakje te halen. Ik maak nog steeds niet graag foto's, Timo staat nog steeds niet zo graag op de foto, maar de obligatoire eerste schooldag neem ik mijn camera ter hand. Dat vloeide nu eens mooi samen.
Timo mocht de opties doorgeven, en ik heb uitgevoerd. Hij wou een kap -uiteraard- en paspelzakken met klep. Mijn tip: laat die paspelzakken voor wat ze zijn als je met sweaterstof werkt, of je moet het niet erg vinden dat zakflappen wonky zijn in plaats van rechthoekig. Met mijn laatste knoopsgat heb ik ook afgezien (mijn cordonnetdraad zat niet goed en heeft niet 'gepakt', dus hebben we ook een wonky knoopsgat) maar Timo straalt.  Fijn schooljaar, lieve schat!





Patroon: Jack van Zonen09
Jacquardtricot: Lilybalou bij Mondepot

7 opmerkingen:

  1. Waw zo cool. 't Is echt heel mooi en stoer. Zie hem blinken. Eerste dag vond hij precies toch leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Perfect! En die laatste foto, zo'n toffe belichting!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fan van Timo, fan van Jack en érg grote fan van de combinatie van die twee ♥
    --en 'moh', wij hebben dezelfde fiets ;)--

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die Jack is prachtig!!! 't Patroon ligt hier ook (al 2 maand) klaar om overgetekend te worden. 't Plan is om 'm deze of ten laatste volgende maand af te werken. Hmmm.. ik zal er misschien toch maar een iets warmer voeringske in voorzien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig. .. wat gaat de tijd toch snel. Ik heb nog een naaivraagje voor jou en had je graag gemaild. Wil je eens mailen naar vandeputte.maje@gmail.com want ik zie nergens je adres staan 😉merci

    BeantwoordenVerwijderen