maandag 20 juni 2016

Vier, want Amélie werd 1!

Mijn dochter was gisteren jarig. Dat ze als een prinsesje gekleed zou gaan, zagen jullie hier al.
Een prinses zonder kroon, dat is een spijtige zaak.
Een jarige zonder kroon, dat is onvergeeflijk.

En zodus kroop deze deadlinenaaister zaterdagavond - lees: na tienen - achter haar naaimachine. Een kwartier voor middernacht mocht ik mijn bed in. Als Assepoester zou ik zowaar niet door de mand vallen, ware het niet dat het kroontje nog niet rondgestikt was- een pasbeurt vooraleer de rekker vastgezet wordt is heel handig, zo leert mijn kroonervaring ondertussen.
Na een kom stoofvlees op het vuur gezet te hebben, stikte ik zondagochtend dus nog even door. Ik haalde zelfs mijn strijkijzer boven om met glitterflex duidelijk te maken dat ik vorig jaar deze tijd heel hard aan het zwoegen was. De dochter is pas in de namiddag ter wereld gekomen, dus ik maak mezelf graag wijs dat ik nog steeds op tijd was.





Het concept van een feestkleedje verdwijnt tijdens hét feest- en fotomoment bij uitstek - de taart - helaas achter een grote slab, dus dat euvel moest nog verholpen worden.
Kzweeretuémaat, gouden paspel en de rondingen van een kroontje, da's gelijk nie wijs, maar gouden paspel en een badhanddoek, da's ook niet optimaal. Al zou ik het toch opnieuw doen. Helemaal in stijl van haar kleedje kreeg ze een paspelblockslab. Die is even lang als haar jurkje en kan dus nog lang dienst doen. Evenwel is veel morsen niet toegestaan, want die feeststof, da's er eentje voor de handwas. Tja.

Gelukkige verjaardag, lieve meid!


Stof: van oma
Glitterflex: Feeërieke
Patroon slab: zelf getekend
Patroon kroon: Mina Dotterig (uit de vrije hand, maar volledig hoe zij het beschrijft)

2 opmerkingen:

  1. Zie haar stralen! En dan nog een bijpassende slab, zo stijlvol! En terecht dat je er wat glitterflex aan te pas liet komen, dat verdien je wel na zo'n hel van een bevalling ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel :-)
    Voor een bevalling zijnde, viel het al bij al wel mee (zeg ik één jaar later. Toen niet hoor!).

    BeantwoordenVerwijderen