dinsdag 13 juni 2017

Een poppenbuggy

Het is lang geleden dat jullie nog wat van me gehoord hadden. Daar had dit bericht veel mee te maken. Nu de vermoeidheid over is, keert de naai- en bloggoesting stilaan terug. Nog niet helemaal precies, en ik vind dat nogal ergerlijk, maar kijk, we beginnen klein. Om erin te komen: een nieuw buggyzitje voor mijn poppenmoedertje. Het origineel was - eh - niet echt mijn stijl: iets te roze, en iets te schreeuwerig. Omdat het grijs-roze onderstel wel behouden zou blijven, besloot ik voor de optie 'iets minder roze en iets minder schreeuwerig' te gaan. Een lapje Lily Balou werd uit de lappenmand gehaald, en twee uur later zag ik mijn dame al door de tuin hossen. Kind content, moeder content.

Ik had het vorige hoesje ontmanteld - enfin, niet dat dat veel werk was, want het scheurde al langs alle kanten door - en dat was dan het patroontje voor mijn eigen buggyhoes. Het origineel was afgewerkt met biais, maar ik ben daar niet zo'n fan van, dus heb ik mijn stuk gedubbeld. Da's een dikke plus, achteraf gezien, want de stof is maar aan ene kant mooi, en op de achterkant van die buggy wordt precies toch evenveel gekeken.

En ziehier, het resultaat:





Patroon: oude buggyhoes
Stof: Lily Balou van Mon Depot

4 opmerkingen:

  1. Oooo, voor de buggy (en supertoffe pop!) En 'zalig' voor jullie derde spruit op komst! Drie kids zijn echt de max (al durft tijd voor naaien en bloggen enzo er wel al eens overschieten met zo'n vol huis, hier dan toch 😉). Geniet, geniet, geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, nostalgie alom... in mijn eerste 'naaijaar' deed ik dat ook eens, ik kan nog altijd behoorlijk gelukkig worden als ik naar die buggy'tjes kijk. Ook al zijn de zittingskes misschien wel aan vervanging toe - haha, want die gebruiken die dingen ook om elkaar mee rond te voeren #zucht.
    En waw voor de gezinsuitbreiding, ik hoop dat de grootste mottigheid er zowat van af geraakt x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk hé. Ik werd om te beginnen al ongelukkig toen ik het origineel gedrocht zag, dus hier dubbel winst.
      Ondertussen voel ik mij kiplekker, 'k mag alleen niet te lui zijn :-) (en voldoende slapen, dat ook)

      Verwijderen